Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 16 augusti 2013, 06:15
Pr-byrån AxiCom utökar sitt Stockholms-team och rekryterar Lina Perdius till posten som Account Executive. Hon avslutade sin diplomutbildning i Strategisk kommunikation och PR i våras och fick flera prestigefulla utmärkelser under sin studietid.
Lina Perdius vann bland annat priset ”Bästa idé” då hon och hennes team arbetade med IKEA under tävlingsveckan Brand X.
Hon vann också Cisions pressmeddelande-tävling för jobb åt Atlas Copco.
Lina Perdius har också studerat medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms universitet.
Hon är dock inte helt ny inom just pr-branschen, utan har praktiserat på Hill+Knowlton Strategies i Stockholm.
AxiComs vd Catarina Wigén berättar hur hon närapå golvades av Berghs-elevernas idérikedom och styrkan i deras projekt i samband med att hon deltog vid en middag som stipendieutdelare, vilket hon tycker lovar gott för återväxten inom kommunikationsbranschen:
– Att vi har lyckats fånga in ett av dessa framtidshopp, som av såväl lärare som elever beskrivs som oerhört begåvad, känns riktigt, riktigt roligt, säger hon i en kommentar.
Karl-Johan Byttner