PR
Prisad Berghs-elev blir påläggskalv hos AxiCom
Publicerad: 16 augusti 2013, 06:15
Pr-byrån AxiCom utökar sitt Stockholms-team och rekryterar Lina Perdius till posten som Account Executive. Hon avslutade sin diplomutbildning i Strategisk kommunikation och PR i våras och fick flera prestigefulla utmärkelser under sin studietid.
KB
Karl-Johan Byttner
Lina Perdius vann bland annat priset ”Bästa idé” då hon och hennes team arbetade med IKEA under tävlingsveckan Brand X.
Hon vann också Cisions pressmeddelande-tävling för jobb åt Atlas Copco.
Lina Perdius har också studerat medie- och kommunikationsvetenskap vid Stockholms universitet.
Hon är dock inte helt ny inom just pr-branschen, utan har praktiserat på Hill+Knowlton Strategies i Stockholm.
AxiComs vd Catarina Wigén berättar hur hon närapå golvades av Berghs-elevernas idérikedom och styrkan i deras projekt i samband med att hon deltog vid en middag som stipendieutdelare, vilket hon tycker lovar gott för återväxten inom kommunikationsbranschen:
– Att vi har lyckats fånga in ett av dessa framtidshopp, som av såväl lärare som elever beskrivs som oerhört begåvad, känns riktigt, riktigt roligt, säger hon i en kommentar.