Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Pronto knyter till sig marknadsföringsbolag

Publicerad: 11 Maj 2015, 11:55

Traackr

Amerikanska Traackr har valt den digitala kommunikationsbyrån Pronto som ny officiell partnerbyrå i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Pronto

Det amerikanska marknadsföringsbolaget Traackr erbjuder ett verktyg som med hjälp av sökord kan identifiera, analysera och kommunicera med relevanta digitala påverkare inom ett bestämt ämne eller varumärke.

Dessutom gör verktyget det möjligt att se räckvidd, resonans och relevans och få information om vilka artiklar och ämnen som de identifierade påverkarna engagerats mest av. Utöver det ingår en analysdel där det är möjligt att se hur ett visst varumärke mäter sig mot sina konkurrenter.

– Influencer marketing är idag en självklar del i den digitala kommunikationsmixen hos många företag. Samarbetet med Traackr gör att vi kan erbjuda företag och organisationer möjligheten att enkelt genomföra mer kvalitativa kartläggningar, vilket ger mer tid till relationsbyggande och innehållsskapande. Traackr effektiviserar arbetet för dig som vill arbeta med ambassadörsprogram eller innehållsformat där påverkare är centrala, säger Erica Eliasson, executive producer på digitalbyrån Pronto.

Samarbetet med Traackr startade år 2014 när Svenskt Näringsliv och Pronto lanserade en version av verktyget som stödjer det svenska språket. Idag stödjer verktyget identifiering av påverkare i hela norden, flertalet europeiska länder och engelsktalande påverkare.

– Vi har imponerats av Pronto's förståelse för influencer marketing och hur de hjälper varumärken att göra skillnad med sin digitala kommunikationsstrategi, säger Nicolas Chabot på Traackr.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Pronto

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.