Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Publiks tunga dubbelvärvning

Publicerad: 16 juni 2014, 09:32

Publik stärker inom IR och redaktionell kommunikation. Detta sedan Jessica Ölvestad, tidigare IR-ansvarig på börsnoterade SCA, och Sofia Hällsten, kommunikatör på SJ, börjat jobba för pr-byrån.


Ämnen i artikeln:

Publik

Jessica Ölvestad anställs som specialist medierelationer och finansiell   kommunikation. Senast kommer hon från jobbet som pressekreterare på SCA.   I över tio år har hon arbetat med extern kommunikation och investerarrelationer på   bolag som SCA, Husqvarna och Axfood.  

– Publik är en byrå med ett härligt och kompetent gäng med ambitiösa tillväxtmål.   Jag ser fram mot att få arbeta med olika företag och organisationer och att fortsätta   att utveckla våra kommunikationsutbildningar i Publikakademin som nyligen   lanserats, säger Jessica Ölvestad i ett pressmeddelande.

Sofia Hällsten har utöver SJ varit på Dagens Nyheter, SVT, Aftonbladet, ETC och   Nordiska Tidningsbolaget. Hon har också startat folkrörelsen indiegympa och det numera nedlagda musikmagasinet  Judy.

– Kollegerna och kunderna fick mig att välja Publik. På Publik blir jag kundansvarig,   projektledare och specialist på redaktionell kommunikation, säger Sofia Hällsten i en kommentar.

På Publik är man nöjda med rekryteringarna:

– Jessica och Sofia har precis de yrkesmässiga och personliga kvaliteter vi har   sökt under våren. Med deras kunnande säkrar vi vår leverans, samtidigt som vi   stärker oss ytterligare inom redaktionell och ekonomisk kommunikation, kommenterar vd:n Krister   Insulander.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Publik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.