Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Rättviseförmedlingens julkampanj

Publicerad: 13 November 2013, 09:43

Rättviseförmedlingen drar nu igång sin första stora insamlingskampanj – Rättesnöret. Upplägget innebär att privatpersoner och företag ska kunna köpa presentsnören för 50 kronor per meter.


Ämnen i artikeln:

Lina ThomsgårdEarth PeopleYoume AgencyAndreas DrufvaRättviseförmedlingen

Kampanjens syfte är dels en varumärkesförflyttning, dels att samla in pengar till Rättviseförmedlingens verksamhet.

–  Vi behöver bli bättre på att berätta att Rättviseförmedlingen är en  ideell aktör som behöver ekonomiskt stöd från privatpersoner och företag  för att bedriva vår verksamhet, säger Andreas Drufva, marknadschef på  Rättviseförmedlingen i en kommentar.

Målet är att samla in 100 000 kronor till arbetet för ökad mångfald och jämställdhet innan jul.

Rättviseförmedlingens  reklambyrå YouMe Agency har tagit fram kampanjen – organisationen är en  så kallad pro bono-kund till YouMe Agency, medan Earth People är webbyrå  i kampanjen.

– Eftersom Rättviseförmedlingen har noll mediabudget  har vi försökt att skapa en kampanj som säljer sig själv med hjälp av Rättviseförmedlingens starka närvaro i sociala medier, säger Anna  Wallin, projektledare på YouMe Agency i en kommentar.

Rättviseförmedlingen  har fler än 50 000 personer som samarbetar ideellt i sociala medier för  att hjälpa projekt, organisationer och medier att hitta kompetens som  har hamnar i skymundan.

Här finns mer information om kampanjen.

Arbetsgrupp:
Beställare: Rättviseförmedlingen, Andreas Drufva
Byrå: YouMe Agency
Projekt & produktionsledare: Anna Wallin
AD: Kalle Berglind
Copy: Martin Johansen
Formgivare: Malin Eriksson
Illustratör: Dan Berglund, http://www.danb.se
Webbyrå: Earth people, http://earthpeople.se

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.