Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Reebok Classics väljer IbeyoStudio

Publicerad: 18 Oktober 2012, 08:20

IbeyoStudios grundare Lotta Brattin och Marcus Kollberg.

Pr-byrån IbeyoStudio får uppdraget för Reeboks lifestylesegment Reebok Classics och ska nu stärka dess position på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Ibeyo Studio

Efter en pitch har Reebok Classics, Reeboks sneakerslinje med fokus på  mode och musik, valt IbeyoStudio som ny pr-partner. Det nya samarbetet  inleds nu i oktober som en del i en stor satsning på den svenska  marknaden.

– Reebok Classics fyller 30 år nästa år och står inför en rad spännande  lanseringar. Vi ser verkligen fram emot att få arbeta med dem  tillsammans med IbeyoStudio. De har en imponerande kompetens inom  livsstilssegmentet, och deras fokus på digitala lösningar passar både  oss och vår målgrupp väldigt bra, säger Filip Lagerbäck som är nordic  brand manager på Reebok Lifestyle i en kommentar.

Samarbetet kommer att innefatta bland annat showroomverksamhet,
målgruppsaktivering och digital kommunikation.

– Det är väldigt roligt att få arbeta med ett så ikoniskt varumärke.  Reebok Classics har ett fint och värdefullt varumärkeskapital, och  dessutom är det alltid spännande att få arbeta med varumärken som är i  en expansionsfas. Reebok Classics blir en tung och viktig tillgång i vår  varumärkesportfölj, säger Marcus Kollberg, grundare och delägare av  IbeyoStudio i en kommentar.

Linus Fremin


Ämnen i artikeln:

Ibeyo Studio

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.