Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Resfeber på Spotlight – igen

Publicerad: 5 februari 2014, 16:07

Ingela Schönning.

Spotlight PR har återfått Resfebers förtroende efter en pitch med tre byråer.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

Spotlight hade Resfeber tidigare, men samarbetet pausades när Resfeber köptes av resebyråkedjan Resia i december 2012.

Uppdragets huvudfokus är att driva sälj genom digital pr.

– Resfeber är en väletablerad aktör på onlinemarknaden, och nu ska vi stärka varumärket ytterligare. Digital pr kommer att vara en viktig del i marknadskommunikationen och vi är väldigt glada att ha med Spotlight i det arbetet, säger Ingela Schönning, kommunikationschef på Resia Travel Group, i ett pressmeddelande.

Spotlight ska ta fram kampanjer och aktiviteter för att driva trafik online på den svenska marknaden.

– Konkurrensen bland resesajterna är stor och vinnarna blir de som hittar länken mellan kundstyrt erbjudande och inspirerande content. Vi kommer att ha ett större digitalt fokus på pr-aktiviteterna än tidigare, säger Isadora Cugler på Spotlight.

Arbetsgruppen på Spotlight består även av Axel Lagerbielke, Per Nordin, Susanna Salomon och Fannie Friberg.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Spotlight PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.