Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Resumé lanserar ”Fråga kristeamet” – ställ dina frågor till elva experter

Publicerad: 19 Mars 2020, 13:40

Svarar på frågor från Resumés läsare: Tobias Eltell, Jochum Forssell, Hampus Knutsson, Mats Georgson, Paul Ronge, Kaj Johansson, Eva Hamilton, Lena Bjurner, Jeanette Fors Andrée, Peter Lundberg, Eva Ossiansson.

Coronaepidemin har på kort tid fått en enorm påverkan på den svenska kommunikationsbranschen. Resumé tillsätter därför ett kristeam – bestående av elva experter – som varje vecka kommer att svara på några av de vanligaste frågorna som uppstår i krisen.


Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Annonsörer stryper marknadsföringen, alla typer av evenemang ställs in och de flesta företag ser över sina kostnader, med stora varsel som följd. Coronavirusets spridning i Sverige och övriga världen har inom loppet av ett par veckor förändrat förutsättningarna radikalt för alla som jobbar med kommunikation och marknadsföring.

Resumé har varje dag publicerat en mängd artiklar som skildrar händelseutvecklingen och ger råd kring hur du kan hantera situationen. Nu tar vi ett steg till och erbjuder hjälp från ett team bestående av externa experter inom ledarskap, juridik, HR, varumärkesstrategi, organisationsfrågor, kostnadseffektivisering, mediestrategi, pr och krishantering.

– Ingen vet när det här är över och marknaden kan återgå till att fungera någorlunda normalt igen. Klart är i alla fall att alla som jobbar med kommunikation, marknadsföring och varumärken har en utmanande tid framför sig. Resumé ska under den här krisen fungera som ett stöd genom kontinuerlig vägledning för alla våra läsare och kunder, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé.

Är det någon särskild fråga som du brottas med? Skicka in den via formuläret på den här sidan, så får du förhoppningsvis svar av någon av våra experter. Du kan välja att vara anonym. 

Kristeamet som Resumé har tillfrågat består av:

Jeanette Fors-Andrée, krishanterare och mediehanterare med 14 års erfarenhet av kommunikation. 

Eva Hamilton, en av Sveriges mest erfarna ledare och chefer. Eva Hamilton var vd på SVT 2006-2014 och har utsetts till både Årets branschpersonlighet och Årets ledare. Idag är hon ordförande för Film- och TV-producenterna och sitter i styrelsen för flera bolag. 

Paul Ronge, före detta journalist och sedan 2000 krishanterare och medierådgivare.

Hampus Knutsson, ingår i Primes kristeam som expert. Tidigare kommunikationschef på Moderaterna. 

Peter Lundberg och Kaj Johansson, civilingenjörer och managementkonsulter som startade Kapero 2002. De ägnar dagarna åt att optimera organisationer hos marknads- och kommunikationsavdelningar och medieföretag. Som en del av Resumés kristeam ska de hjälpa läsarna med kostnadseffektivisering och strukturer under corona.

Jochum Forsell, veteran i mediebyråbranschen. Arbetar idag som rådgivare och senior partner på Hear. Jochum kan svara på frågor om hur man ska tänka kring sin mediestrategi i coronatider.

Tobias Eltell, jurist på Sveriges Annonsörer, där han arbetar med reklam- och marknadsjuridik. I arbetet ingår bland annat rådgivning och utbildning till medlemmarna.

Lena Bjurner, generalsekreterare Sveriges HR förening. Lena Bjurner är en senior HR-profil med över 15 års erfarenhet från ledande positioner på American Express och Scandic Hotels.

Eva Ossiansson, universitetsdoktor i marknadsföring, specialiserar sig på varumärken och nya medier. Undervisar på Handelshögskolan, Göteborgs universitet.

Mats Georgson, doktor i marknadskommunikation och driver varumärkes- och affärsstrategifirman Georgson & Co. Har en bakgrund som global varumärkeschef på Sony Ericsson och på senare år fått Facebook-gruppen ”Mad Mats” uppkallad efter sig.

– Jag tycker att det är fantastiskt att se hur människor i kommunikationsbranschen just nu hjälper inte bara varandra, utan även andra som bedriver verksamheter i branscher som drabbas hårt av coronaviruset. Det är vackert att se, säger Fredrik Svedjetun, och fortsätter:

– Jag är också otroligt tacksam över att de här elva experterna ställer upp och stöttar branschen via Resumé. De har en gedigen kunskap inom många av de områden där det nu uppstår en mängd frågor. Tillsammans måste vi alla hjälpas åt för att ta oss vidare under den här utmanande tiden.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.