Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Roi Division vann Sveriges Radio

Publicerad: 16 Januari 2014, 09:22

Roi Divisions vd Niklas Fornelius

Roi Division har vunnit Sveriges Radio och Berwaldhallens upphandling av reklambyrå med originalproduktion.


Ämnen i artikeln:

Roi Division

Avgörande för segern var, förutom höga poäng för kreativitet och idé, Roi Divisions fokus på effektiv och målgruppsanpassad kommunikation.

– Jag ser mycket fram emot att arbeta med en byrå som kan kombinera mätbara resultat med starka idéer. Vi har särskilda behov av en samarbetspartner som kan arbeta integrerat med flera medieslag och hitta smarta lösningar och här tror vi att Roi Division kommer att leverera, säger Helen Hellströmer, kommunikationsdirektör på Sveriges Radio.

I uppdraget ingår att ta fram målgruppsanpassad kommunikation som ger effekt. Dessutom ska Roi Division bistå med kompetens och rådgivning inom grafisk design och profilfrågor. Men även kreativt och taktiskt arbete med digitala lösningar och integrerad kommunikation är viktiga uppgifter.

– Vi är väldigt glada för att få jobba med SR och Berwaldhallen, säger Niklas Fornelius, vd på Roi Division. Speciellt roligt är den uppskattning vi fått för den kreativa nivån på våra reklamidéer och våra effektiva lösningar. Det syntes inte minst i de höga poäng vi fick i upphandlingen. Att utveckla Sveriges Radios varumärken och att bidra till att göra Berwaldhallen och dess klassiska utbud ännu mer tillgängligt är ett drömuppdrag.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Roi Division

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.