Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Så gjorde Reebok pr av avstängda rulltrappor

Publicerad: 23 Februari 2015, 10:38

Reebok lät crossfit-utövare hjälpa folk upp för trapporna.

Ett stort antal rulltrappor är avstängda i Stockholm efter en olycka. Reebok tog tillfället i akt för att bygga sitt varumärke. Här är filmen som visar hur det gick till.


Ämnen i artikeln:

The Viral CompanyReebok

Under den gångna veckan har flera rulltrappor varit avstängda i Stockholms Tunnelbana. Orsaken är en olycka förra helgen där en kvinna skadades allvarligt.

Eftersom rulltrapporna inte fungerar innebär det viss möda för resenärerna eftersom de nu tvingas gå upp för de många trappstegen. Särskilt problematiskt är det för dem med tung packning eller andra fysiska besvär.

Hos Reebok såg man chansen att både göra en insats för de drabbade och bygga sitt eget varumärke på kuppen. Eftersom träningsmärket vill profilera sig som "humant" lät de tio atleter från Crossfitklubben Fit4Life hjälpa de människor som önskade vid Östermalms torgs T-banestation.

– Reeboks filosofi är Be More Human. Och att vid ett tillfälle som detta kunna erbjuda en hjälpande hand, samtidigt som det passar vår syn på träning, kändes som en helrätt matchning. Reebok vill passa på att tacka alla som deltog och uppskattade initiativet men hoppas så klart att rulltrapporna kommer igång inom kort, säger Charlotte Wik, PR Manager på Reebok Nordic i ett pressmeddelande.

Byrån som låg bakom pr-stuntet är The Viral Company.

Här är filmen:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

The Viral CompanyReebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.