Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Så hyllar Volvo Vasaloppsåkarna

Publicerad: 4 Mars 2016, 14:32

Volvo tar hjälp av Relevent och Animal vid aktiveringskampanjerna.

Foto: Volvo

Volvo Cars firar deltagarna utmed Vasaloppsspåret genom att filma en hyllningsvideo som de får skickade till sig. 25 000 åkare har i veckan valt Volvospåret.


Ämnen i artikeln:

EventVolvo CarsReleventVasaloppet

I september 2015 stod det klart att Volvo blir huvudsponsor för Vasaloppet. Ett avtal som omfattar hela Vasaloppets verksamhet, med både vinter- och sommararrangemang, event och kommunikation. Inför Vasaloppsveckan som just nu pågår i Sälen så har Volvo tillsammans med byrån Relevent upprättat aktiveringar som ska få sprutt på skidåkarna.

LÄS MER: De ska göra Volvos event
LÄS MER: Från Made by Sweden till Made by People

Volvo har förlängt Made by People och skapat hyllningskampanjer för alla skidåkare i Vasaloppen. Idén bygger på att skapa en helt ny upplevelse och något som består efter målgång.

De har gått till som så att Volvo ordnat ett separat Volvospår med en tunnel under en begränsad sträcka strax efter Oxberg som åkarna själva väljer att åka in i. I området spelas Viola Martinssons ”Made of” som körs i samband med Made by People-reklamen. När åkarna kör in i tunneln så filmas man och efter att ha kört in i mål får man en målfilm på 15 sekunder som går att dela vidare socialt.

– Vi är otroligt glada och stolta i det vi gör nu under Vasaloppsveckan där ”Volvospåret” kanske är det som mest uppmärksammas och pratas om. Inte bara för det annorlunda och spännande alla åkare möts av mitt ute i skogen utan också för den film vi mailar dem som en hyllning till deras insats i Vasaloppet, säger Klas Jacobsson, projektledare event och sponsring, på Volvo Sverige, i en kommentar.

Under Vasaloppsveckans fem dagar har runt 25 000 personer valt att åka in i Volvospåret. Idag genomförs StafettVasan och på söndag avslutas veckan med det nio mil långa Vasaloppet.

Aktiveringsbyrå för Volvo är Relevent Communication, baserad i Göteborg. Filmerna produceras av den digitala byrån Animal.

Vasaloppet lockar årligen 100 000 deltagare.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.