Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Så lobbar Oatly mot lagförslaget som riskerar att ta udden av varumärkets kommunikation

Publicerad: 25 februari 2021, 14:04

Lagförslaget am 171 riskerar att kraftigt begränsa Oatlys möjlighet att positionera sig som ett alternativ till mjölk i sin marknadsföring. Med hjälp av influencers och 320 000 namnunderskrifter gör sig Oatly nu redo inför sin kanske viktigaste kampanj hittills – den som kan få EU-parlamentet att ta deras parti.


Ämnen i artikeln:

OatlyLobbying

2019 skapade Oatly en namninsamling för att få klimatmärklning på livsmedelsprodukter att bli lag i Tyskland. Genom att samla 57 000 signaturer var politikerna tvungna att bjuda in Oatly till parlamentet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OatlyLobbying

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News