Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Så många har sett LO:s SD-film

Publicerad: 27 oktober 2015, 12:26

Skärmdump från filmen.

I dag släppte LO en kampanj direkt riktad mot Sverigedemokraternas politik. På knappt fem timmar har filmen visats 188 000 gånger.


Ämnen i artikeln:

Sverigedemokraterna

Den första filmen, som släpptes på LO:s Facebook-sida i morse, handlar om hur SD vill kapa pengar från välfärden. Det rapporterade Resumé om i går.

I skrivande stund har filmen har visats 188 000 gånger, delats över 6 000 gånger och gillats av fler än 2 000 personer.

När Resumé intervjuade Johan Ulvenlöv i går, som är digital strateg på LO, hade han inga uttalade förväntningar på responsen vad gäller siffror.

Vad väntar ni er för respons?
– Det återstår att se men det vore trevligt om vi inte fick hatmejl, sa han då.

Kampanjen består av flera filmer som ännu inte lagts ut, och kommer att pågå i ett par veckor. Bakgrunden till är det politiska läget.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sverigedemokraterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.