Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Så mycket omsätter Make Your Mark

Publicerad: 13 april 2016, 12:00

Under 2015 gjorde byrån Make Your Mark en omsättning på 70 miljoner. Men det är inte bara i siffror de växer, uppdragen på filmområdet ökar också.


Ämnen i artikeln:

Aller MediaMake Your Mark

Content marketing-byrån Make Your Mark, som ägs av Aller Media, redovisar en ökning i årsomsättningen för 2015. Årsomsättningen överskrider 70 miljoner och resultatet för det gångna året ligger på 1,2 miljoner kronor. År 2014 presenterades endast ett brutet räkenskapsår på nio månader, och då var omsättningen 14 miljoner. Rörelseresultatet låg på 0,1 miljoner. År 2014 köpte Aller Media upp byrån, och efter köpet slogs byrån ihop med DG Communications, vilket kan vara en orsak till den ökade omsättningen.

Make Your Mark jobbar bland annat för MQ, NK, Gekås Ullared och Lidl, och de menar att tack vare uppdragsgivarna har de lyckats bygga upp väldigt bra kompetens inom byrån.

– Det märker vi i både resultat och effekt, men samtidigt också när vi tävlar mot andra byråer i pitcher. Just 2015 har vi lyckats knipa fler pitchvinster än någonsin tidigare, säger företagets vd, Anders Ingårda, i ett uttalande.

Byrån växer helatiden, och på filmområdet har de en extra stark tillväxt. Det senaste året har de jobbat med över 60 olika filmuppdrag.

– Tv-delen är en bakgrund som många av oss har haft med in i Make Your Mark och som vi verkligen känner gör skillnad för oss som producent i dag, säger Sonja Björk som är kreativt ansvarig på Make Your Mark, och sedan tidigare mångårig medarbetare på SVT.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Aller MediaMake Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.