Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Så ska Tele2 utmana filterbubblan

Publicerad: 14 juli 2017, 08:03

Sökmotorn Power Search ska få fler att agera medvetet när de söker efter fakta online.


Ämnen i artikeln:

Tele2PR-Byråer

Power Search vänder på perspektiven genom att länka till den sista Google-sidan i stället för den första. Med initiativet vill Tele2 få användare att fundera på hur de söker fakta online.

Bakgrunden är att majoriteten av de som söker på Google bara kommer till sida ett för att hitta det de är ute efter. Det begränsar människors verklighetsbild, anser Tele2.

– Vi på Tele2 vill skapa nya möjligheter genom uppkoppling och eliminera det som begränsar våra kunder. Det är bland annat därför vi nyligen lanserat det helt obegränsade abonnemanget Unlimited. Med initiativet Power Search vill vi nu utmana människor att medvetet se utanför sina sökvanor när man söker information. Varför ska ens världsbild vara begränsad när surfen inte är det, säger Henrik Lönnevi, affärsområdeschef privatmarknad på Tele2, i ett pressmeddelande.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tele2PR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.