Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Så vill det svenska märket göra London till en bättre cykelstad

Publicerad: 7 juni 2016, 14:11

Cykelhjälmstillverkaren Hövding vill vara med och göra London till en bättre stad för cyklister. Därför har de tagit fram kampanjen "Give a Beep".


Ämnen i artikeln:

MynewsdeskLondonPR-kampanjEdelman Deportivo

Svenska Hövding ligger bakom den innovativa produkten airbags för cyklister. Nu vill de göra ett större avtryck genom att hjälpa cyklisterna i London till en säkrare miljö att vistas i.

Därför har de skapat en särskild knapp som placeras på cykelstyret. Denna kopplas sedan via bluetooth till cyklistens telefon genom appen Flic. När personen sedan trycker på knappen genereras data från platsen de befinner sig vid och skickas till en särskild sajt som uppdateras kontinuerligt.

Syftet med kampanjen är att uppmärksamma de dåliga förhållandena för cyklisterna i staden, och sätta press på borgmästaren Sadiq Khan som tidigare har utlovat förbättringar.

I det första skedet kommer 500 digitala knappar att delas ut till organisationen "London Cycling Campaign", som i dag har cirka 12 000 medlemmar och 30 000 supportar.
– London är en världsmetropol och har alla förutsättningar att vara en säker cykelstad. Fler ska kunna känna sig trygga i trafiken, men infrastrukturen tillåter inte det idag. Därför vill vi uppmärksamma problemet och starta en diskussion där första steget är att låta cyklisterna själva få möjlighet att rapportera om de platser som behöver förbättras i trafiken. Det är viktigt för oss att bidra till en säker cykelmiljö - med cyklisternas perspektiv i fokus, kommenterar Anna Katarina Skogh, marknadschef på Hövding.

Den nya kampanjen är framtagen av Edelman Deportivo inom ramen för 100 Million Reach Challenge som de gör tillsammans med Mynewsdesk.

Se filmen om hur det går till nedan:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.