Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Så vill svenskutvecklade Flux gå om jätten Listerine

Publicerad: 8 mars 2011, 12:09

Det svenskutvecklade Flux fluorskölj tar nu upp kampen rejält med munsköljens Goliat: Listerine från amerikanska Johnson & Johnson. En massiv insats på radio och PR ska ta munsköljet upp på förstaplatsen.


För några år sedan vann Listerine Årets Dagligvara och munskölj som kategori har formligen exploderat sedan dess, och omsätter idag mångmiljonbelopp.
Idag är Flux marknadsledare på apotek, men Listerine är fortfarande marknadsledande totalt sett, handel och apotek inräknat. Det vill man nu göra ändring på.

I vår storsatsar Flux med helt ny radioreklam, nya printannonser, online-annonsering, ny Facebooksida, samt en rejäl PR-satsning med kampanjer mot både traditionella medier och bloggare. PR, en helt ny kanal för munsköljmedlet får också en betydande del i marknadsföringen.

Radioreklamen, lyssna nedan, har tagits fram i versioner som Rock, Hip-hop, Schlager, och matchar profilen på radiostationerna Bandit, RixFm & Mix Megapol. En vecka efter radioreklamen gick ut i etern blev det besöksrekord på hemsidan.

http://play.resume.se/view.aspx?t=2&v=5086

http://play.resume.se/view.aspx?t=2&v=5085

http://play.resume.se/view.aspx?t=2&v=5084

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.