fredag3 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Salibas byrå hjälper Carl Philip med lanseringen

Publicerad: 22 juli 2014, 12:12

Christina Saliba, en A-Ones jackor och Carl Philip

Tidigare har Christina Saliba hjälpt Carl Philip att krishantera. Nu står det klart att pr-byrån Mindmakers, där hon är både delägare och vd, kommer att hjälpa prisen att lansera sin jackkollektion.

Ämnen i artikeln:

Christina SalibaCarl PhilipMindmakers PRPrins Carl Philip

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Designduon Bernadotte & Kylberg, består av prins Carl Philip och Oscar Kylberg. Tillsammans har de tagit fram jackor i samarbete med svenska varumärket A-One.   Uppdraget för lanseringen den 22 augusti går till pr-byrån Mindmakers, där Christina Saliba är vd och delägare, det skriver Dagens Opinion.

Styrelseordförande i Bernadotte & Kylberg är Bukowskis avgående vd och tidigare reklam vd:n Michael Storåkers. Han var tidigare inblandad i gnistskyddet "Slottet brinner" som designades för Svenskt Tenn av designern Eric Ericson, samtidigt som formgivningen officiellt tillskrevs prins Carl Philip. "Designbluffen" uppdagades i november förra året och väckte stor uppmärksamhet.

Det är inte första gången Christina Saliba har prinsen som kund. När det stormade som mest kring Carl Philip i november förra året tog prinsen hjälp av Christina Saliba. Det var hon som höll i trådarna när Carl Philip talade ut i Expressen sedan det uppdagats att det var designern Eric Ericson.

I januari Prinsen gjorde sedan prinsen ett hyllat framförande på Idrottsgalan.    

– Någon har ju tränat honom, det är uppenbart. Det är en avsevärd skillnad mot talet på Idrottsgalan i fjol, sade Expressens hovreporter Johan T Lindwall till Resume då.

Resumé söker Christina Saliba för en kommentar.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev