Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 6 september 2010, 09:33
Efter en pitch med 16 pr-byråer har Samhall valt att anlita Hero Kommunikation.
Statliga aktiebolaget Samhall, vars uppgift är att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning, har 20 000 anställda och lokal närvaro på 250 orter.
Målet med kommunikationen är att ”få potentiella kunder att upptäcka den goda affären med att anlita Samhall, och få fler arbetsgivare att inse fördelarna med att rekrytera personer som utvecklats och förberetts inom Samhall”.
Samarbetet med Hero Kommunikation inleds i september.
– Vi fokuserar på vad våra medarbetare kan göra, inte vad de inte kan göra. Vi har väldigt nöjda kunder, men det finns en stor okunskap bland övriga externa målgrupper. Då och då möter vi direkta fördomar om våra medarbetare och vår verksamhet. Det ska vi fortsätta ändra på, säger Håkan Tenelius, presschef på Samhall, i en kommentar.
Magnus Helander