Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Samsung i pr-pitch – Wenderfalck kan tappa storkund

Publicerad: 2 december 2020, 13:06

Samsung befinner sig sedan ett par veckor tillbaka på jakt efter jakten på ny byrå. Enligt Resumés källor är den nuvarande byrån Wenderfalck inte med i upphandlingen, men varken kunden eller byrån vill kommentera detaljerna.


Ämnen i artikeln:

SamsungWenderfalck

Wenderfalck har arbetat med Samsung sedan 2013 tid och är enligt vad Resumé erfar en av byråns största kunder. Nu befinner sig varumärket i en upphandling av pr-byrå.

Samarbetet mellan Samsung och Wenderfalck har varit brett och bland annat innefattat kreativa kampanjer, mediehanering och CSR. Under förra året vann byrån och kunden guld i Spinn för kampanjen ”Refrigerdating”. Så sent som för några veckor sedan lanserades en contentserie med Nisse Hallberg för sociala medier.

Nu ser det ut att samarbetet hänger löst. Enligt Resumés uppgifter är Wenderfalck inte med i urvalet när Samsung väljer pr-byrå. Enligt Elin Axelsson, PR Manager på Samsung, handlar det ”om en översyn”. Med hänsyn till företagets policy är hon förtegen om byråvalet.

– Vi gör just nu en översyn av befintliga avtal. Det är någonting som vi gör kontinuerligt. Just nu har jag inte mer information än så, men jag återkommer gärna när det här har avslutats.

Men då är det alltså en upphandling?
– Vi ser över avtalen. Det pågår just nu och vi räknar med att bli klara i början av nästa år. Alla stora bolag ser över eller går igenom avtal. 

Wenderfalcks vd Fredrik Jerresand vill inte kommentera upphandlingen:

– Vi har inge kommentarer. Alla frågor gällande pitchen hanteras av Samsung. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SamsungWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.