Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 7 maj 2013, 12:38
Den koreanska mobil- och tv-jätten Samsung har valt Wenderfalck som ny pr-byrå på den svenska marknaden. Wenderfalck har bland annat jobbat med Nokia fram tills nu: – Jag vill inte gå in på vem som sade upp vad, men det är såklart ett drömuppdrag för oss att få arbeta med ett företag som Samsung som har så stark marknadsposition i världen, säger Fredrik Jerresand, vd på Wenderfalck.
Ämnen i artikeln:
Fredrik JerresandWenderfalck arbetar idag med kunder som Com Hem, EON, Pernod Ricard, Unilever, Fastighetsbyrån och Norrmejerier.
Wenderfalck kan nu lägga till en riktig tungviktare på kundlistan – den koreanska mobil- och tv-jätten Samsung.
– Vi valde Wenderfalck på grund av deras bredd och kompetens samt inte minst nytänkande, vilket är viktigt för oss då medielandskapet konstant förändras, en förändring där våra produkter också spelar en central roll, säger Malin Rönnmark, nordisk kommunikationschef på Samsung i en kommentar.
Samsung har genomfört en större upphandling och Wenderfalcks uppdrag omfattar alltifrån marknads-pr och corporate pr till rådgivning och konsumentaktivering i icke-köpta kanaler.
Avtalet omfattar samtliga produktsortiment: IT, ljud och bild, vitvaror och mobiltelefoner:
– Förutom de enskilda produkterna har Samsung också en imponerande innovationskraft som gjort dem till marknadsledare på ett flertal olika områden, säger Fredrik Jerresand.
Wenderfalck har tidigare arbetet med Nokia i tolv år - avtalet upphörde nyligen:
– Jag vill inte gå in på vem som sade upp vad, säger Fredrik Jerresand.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Fredrik Jerresand