Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

SAS belönar tårar med flygbiljetter

Publicerad: 14 Mars 2016, 12:22

Några av de tappra på Arlanda.

Foto: Youtube

Att klämma fram en tår på 60 sekunder är väl inte så svårt, eller? Flygbolagaget SAS sätter USA-kärleken på prov när den nya direktlinjen till Los Angeles lanseras.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSASPR-planPR-strategi

Innan jul marknadsförde SAS med hjälp av byrån Åkestam Holst den nya Hong Kong-linjen genom att låta resenärer fånga flygbiljetter med chopsticks. Nu är det dags för nästa stunt. SAS startar nämligen direktlinje från Arlanda, Stockholm till Los Angeles, LAX.

I dagarna kunde förbipasserande på Arlandas terminal 5 vinna en tur- och returresa för två till Los Angeles – genom att vara Hollywoodskådisar. Eventet Act Yourself To Hollywood bjöd in människor till audition till ett hemlig castigrum, där de fick plocka fram sina skådespelartalanger. Utmaningen? Att på 60 sekunder pressa fram en tår.

– Genom stuntet Act Yourself To Hollywood ville vi engagera våra beresta resenärer och se hur långt de var villiga att gå för att vinna en biljett till Los Angeles, säger Emma Segring, Marketing Manager SAS Sweden & Finland, i en kommentar.

Bakom pr-idén står SAS reklambyrån Åkestam Holst.

Arbetsgrupp:
Emma Segring – Marketing Manager SAS Sverige & Finland
Jeremy Phang – Art Director
Henrik Adenskog - Producer
Felicia Jensen – Copywriter
Anna Daniel – Projektledare
Kajsa Jakobsen – Produktionsledare
Nisse Axman – Motion director
Eric Karlsson – Motion Designer
Kitty Schumacher – Ateljé Assistent

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.