Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

SAS pr-trick: Fånga flygbiljett med ätpinnar

Publicerad: 30 December 2015, 09:47

SAS och Åkestam Holsts initiativ.

Hur marknadsför man bäst den nya direktlinjen till Hong Kong? Genom att låta resenärerna fånga flygbiljetter med chopsticks såklart! Se Åkestam Holsts och SAS initiativ här.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSAS

SAS ville fira öppningen av sin direktlinje till Hong Kong på ett annorlunda sätt. Sagt och gjort. Med hjälp av reklambyrån Åkestam Holst genomförde de ett initiativ på Arlanda innan jul där de testade resenärernas färdigheter med ätpinnar - chopsticks.

Resenärerna fick helt sonika testa om de kunde fånga flygbiljetter som trillade ner i en box med hjälp av ätpinnarna. Det var lättare sagt än gjort, men några lyckliga resenärer lyckades med uppgiften.

– Eftersom Skandinaviens mest erfarna resenärer flyger med SAS ville vi testa deras färdigheter när det kommer till att hantera bestick från fjärran östern. Det var fantastiskt att se den positiva responsen från människorna på Arlanda som antog utmaningen. Jag tror att vi triggade igång en inneboende tävlingsinstinkt tillsammans med att det lockade till goda skratt, säger Johan Östlund, projektledare på Åkestam Holst för SAS, i en kommentar.

Här kan ni se hur resenärerna klarade av uppgiften i filmen ”Chop when it drops”.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstSAS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.