Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

SAS satsar på PS Communication

Publicerad: 18 mars 2008, 14:48

SAS har valt PS Communication till ny eventbyrå.
– PS Communication har den kreativa höjden och resurserna som krävs, säger Ulf Hermansson Samell, marknadsdirektör på SAS, i en kommentar.


Pitchen genomfördes strax före årsskiftet i två omgångar. Totalt sju byråer deltog och i slutändan klev PS Communication ut som vinnare. Enligt SAS hade byrån, som nu utnämnts till deras officiella eventbyrå för 2008, helt enkelt de bästa och mest kreativa lösningarna.

Samarbetat har redan börjat synas utåt. Bland annat presenterade kommunikationsbyrån olika mötesaktiviteter i samband med Skidskytte-VM i Östersund i februari och förra helgen närvarade SAS på Tur 2008 på Svenska Mässan i Göteborg.

PS Communication och SAS har även samarbetat innan pitchen genomfördes. Men då har det endast handlat om enstaka eventuppdrag. Ett av dem var Alpina VM förra året i Åre.

Lite senare i år kommer SAS att synas som titelsponsor för Scandinavian Masters, tävlingen byter då namn till SAS Masters.

PS Communication finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Bland kunderna syns förutom SAS bland annat Telia, Ericsson, Trygg-Hansa, AMF Pension, Procter & Gamble, LG och Carlsberg.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.