Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

SBAB Bank blir SBAB!

Publicerad: 12 Mars 2013, 11:30

SBAB Banks logotyp byts ut mot SBAB-loggan nedan

Nu skiftar SBAB Bank utseende genom att lansera en ny logotyp och ny grafisk profil. Ambitionen är att tydligare signalera SBAB:s utmanarskap genom enkelhet.


SBAB:s affärsidé är att erbjuda en ny bankupplevelse för konsumenter i Sverige med ett bra bemötande och genom bra tillgänglighet. För att tydligare förmedla förändringen mot marknaden byter SBAB idag utseende genom en ny logotyp och ny grafisk profil. Logotypen avslutas av ett utropstecken.

– Vår roll som utmanare löper som en röd tråd genom vår historia. Nu ska vi utmana den gängse uppfattningen om vad en bank ska vara och låter det även synas i vår logotyp genom att ta bort tillägget ”Bank” och lägga till ett utropstecken. SBAB! återspeglar tydligt våra värderingar ”Enkla”, ”Kunddrivna” och ”På”, säger Carl-Viggo Östlund, vd på SBAB i en kommentar.

Det hos bolagsverket registrerade namnet SBAB Bank AB (publ) kvarstår oförändrat.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.