Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Schlagerpengarna i sjön för Norge

Publicerad: 1 juni 2010, 06:27

Helgens Eurovisionsschlager i Oslo kostade norrmännen 200 miljoner norska kronor. Men reklamvärdet sägs vara lika med noll.


Ämnen i artikeln:

KampanjeNorgeEurovision Song Contest

Nu kommer baksmällan i Norge. Eurovision Song Contest är över och det internationella pressuppbådet har åkt hem.
Då frågar branschtidningen Kampanje vad den norska reklambranschen vad jippot var värt.
– Som Norgereklam är värdet av Melodi Grand Prix lika med noll. Att använda 200 miljoner kronor är en ren underhållningsgåva från norska licensbetalare till européer som såg programmet, säger Haagen Pettersen på byrån i Futatsu Industries.

– Förväntningarna har varit överdrivna, menar Alf B. Bendixen på Big Blue Company.

Norges ledande reklamare Kjetil Try tycker också att förhoppningarna är för höga.

– Det som kan ha effekt är hur de hitresta journalisterna skrev om det, men det kan ju slå åt vilket håll som helst. Det enda vi vet som alla garanterat skriver om är hur dyrt det är här.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.