Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Schulman och Widell knycker Gants pr-chef

Publicerad: 4 september 2014, 14:46

Ulrica Bogh-Lind.

Perfect Day utökar sitt erbjudande med pr och event. För det nya området rekryterar de Ulrica Bogh-Lind som är global pr-chef på Gant.


Ämnen i artikeln:

Amanda SchulmanHannah WidellPerfect Day Media

Systrarna Hannah Widell och Amanda Schulmans bolag Perfect Day har som affärsidé att rekrytera talanger och att skapa karaktärsdrivet innehåll. Verksamheten drog igång 2011 och i fjol omsatte de nio miljoner kronor.  

Nu utökar de sin palett genom att bredda sig inom pr och event. För det ändamålet rekryteras Ulrica Bogh-Lind som är modevarumärket Gants pr-chef. Tidigare har hon arbetat på bland annat Patriksson Communication och Fieldwork.  
– Vi har känt ett tag att den här biten har saknats. Ibland har pr-byråer varit en mellanhand som vi inte har behövt. Vi kommer självklart att fortsätta jobba med dem, men både för våra egna produkter och för våra externa kunder så är det nästa steg, säger Amanda Schulman, kreativ chef.  

Hon menar att Perfect Day i dag producerar väldigt mycket innehåll, vilket är en viktig ingrediens i modern pr. Nästa steg är att lyckas nå ut med det ännu bättre. Att de väljer att plocka in Ulrica Bogh-Lind handlar i grunden om hennes gedigna bakgrund inom området.  
– Vi tycker att hon är en av de bästa i branschen, och det känns spännande att hon ska komma in eftersom hon är väldigt duktig inom både pr och events, säger Amanda Schulman.

I dagsläget består Perfect Day av 12 medarbetare och runt 15 talanger. Vd Hannah Widell spår ytterligare tillväxt under hösten.  
– Vårt första år var jättebra. Förra året dubblade vi intäkten, och det tänker vi göra även göra i år. Perfect Day har de senaste 1,5 åren blivit det som var vår tanke från början. Vi visste inte hur rätt ute vi var när vi satte igång det här, och nu skapar vi en helhetslösning, säger hon.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.