Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Scorett väljer Modinåkerlind

Publicerad: 12 november 2012, 11:15

Marie Serneholt från vårkampanjen.

Skokedjan Scorett väljer Modinåkerlind som ny kommunikationsbyrå. Uppdraget blir att ytterligare stärka Scoretts position på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

ScorettModinåkerlind

Scorett-kedjan har expanderat kraftigt de senaste åren och i dag finns  totalt 84 Scorett-butiker runt om i Sverige, samt en webbshop online.  2011 omsatte kedjan totalt 806 miljoner kronor.

– Uppdraget går ut på att ytterligare stärka Scoretts position på den  svenska marknaden och innefattar bl a varumärkesbyggande PR, digital  kommunikation och showroomsverksamhet. Modinåkerlind visar upp ett  engagemang och en kreativitet som passar för Scorett. Vi ser fram emot  ett givande samarbete med Modinåkerlind, säger Anna Martinsson,  marknadschef på Scorett i en kommentar.

Scorett har gjort sig kända för att använda kända namn i sin reklam tidigare. I fjol var det  Carolina Gynning och Marcus Schenkenberg som agerade dragplåster åt  Scorett.

I våras var det artisten Marie Serneholt som frontade  vårkampanjen tillsammans med fotomodellen Niklas Nilsson.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

ScorettModinåkerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.