Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 12 november 2012, 11:15
Marie Serneholt från vårkampanjen.
Skokedjan Scorett väljer Modinåkerlind som ny kommunikationsbyrå. Uppdraget blir att ytterligare stärka Scoretts position på den svenska marknaden.
Scorett-kedjan har expanderat kraftigt de senaste åren och i dag finns totalt 84 Scorett-butiker runt om i Sverige, samt en webbshop online. 2011 omsatte kedjan totalt 806 miljoner kronor.
– Uppdraget går ut på att ytterligare stärka Scoretts position på den svenska marknaden och innefattar bl a varumärkesbyggande PR, digital kommunikation och showroomsverksamhet. Modinåkerlind visar upp ett engagemang och en kreativitet som passar för Scorett. Vi ser fram emot ett givande samarbete med Modinåkerlind, säger Anna Martinsson, marknadschef på Scorett i en kommentar.
Scorett har gjort sig kända för att använda kända namn i sin reklam tidigare. I fjol var det Carolina Gynning och Marcus Schenkenberg som agerade dragplåster åt Scorett.
I våras var det artisten Marie Serneholt som frontade vårkampanjen tillsammans med fotomodellen Niklas Nilsson.
Linus Fremin