Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

SCP kalasbyrå för fjärde året i rad

Publicerad: 14 augusti 2013, 12:00

För fjärde året i rad står SCP Göteborg för kommunikationen kring Göteborgs kulturkalas.


Förra året kom det 1 350 000 besökare. I år räknar arrangörerna med minst lika många besökare till det fullmatade programmet med 1 200 programstarter och fria entréer till allt.

- Kulturen och kulturbudskapet är självklar i kampanjen, säger SCP Göteborgs Fredrik Ståhl, grafiskt ansvarig för idé och att kampanjen utformas ihop med lokal konstnär. Det goda med att samarbeta med en duktig konstnär är att utformning och idé har sin kärna i kulturkalaset på riktigt. Dessutom känns det faktiskt ganska bra att bidra till att stadens rum kläs in med med skön konst.

SCP Göteborg är en reklambyrå med 45 anställda och tillhör Grey Group som ingår i WPP.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.