Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Sex sätt att sticka ut med ditt content

Publicerad: 22 Januari 2014, 09:49

Foto: colorbox

Alla pratar om hur viktigt det är att bygga historier kring sina varumärken, men det svåra är att höras över internetbruset. Här är sex råd om hur du bryter igenom med ditt content.


Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Det publiceras över 27 miljoner contentposter i form av bilder, filmer, texter och podcasts dagligen på internet. Och i en tid då alla pratar om vikten av att bygga historier och känslomässiga kopplingar kring sitt varumärke på nätet är det svårt att nå fram i det stora bruset.

Den amerikanska contenbyrån Contently har skapat en gratis e-bok med sex tips om hur man lyckas ta sig förbi uppmärksamhetskonkurrensen.

Här är tipsen i sammandrag

1. Se dig omkring. Vad finns det att berätta om ditt varumärke? Kan du hitta något oväntat som ändå har koppling till din produkt? Om ska sälja vindkraft kan du kanske berätta en histora om segling. Eller göra som Audi och koppla bilens kurvtagningsförmåga till alpin skidåkning.  

2. Ta kontrollen. Fundera över vilka historier du kan äga själv och vad du kan producera själv. Hur mycket vet du om dina kunder? Chansen är rätt stor att du vet mer om dem än vad du tror. Och du vet definitivt mycket om dina produkter och tjänster. Utifrån den kunskapen kan du ge dina kunder information och historier som de inte kan få från något annat håll.

3. Dra igång turbon. Gör det större, snyggare och läckrare med multimedia, storytelling, visa saker live. Bygg längre berättelser och dela upp dem över tid.

4. Bygg dina kontakter. Kan du få dina fans att agera på dina vägnar? Ge dem material att bygga vidare på, skapa sina egna historier och dela med sina vänner och bekanta.

5. Våga vara konstig. Alla på nätet vill bli underhållna och det är inte fel att vara knäpp i kommunikationen. Gör det oväntadet, åtminstone ibland.

6. Var sparsmakad. Använd för guds skull inte alla ovanstående råd på samma gång.

Hela e-boken från Contently finns att ladda ner gratis här.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.