Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Shout bakom Miss Skinnys pr-bluff

Publicerad: 25 September 2013, 07:04

Som väntat är lanseringen av den kritiserade size zero-butiken Miss Skinny en pr-bluff. Frisk & Fri, riksföreningen mot ätstörningar, med reklambyrån Shout ligger bakom. Kitty Jutbring, Sandra Beijer, Nina Åkestam och Klara Zimmegren medverkar i kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Kitty JutbringSandra BeijerNina ÅkestamFrisk & FriShoutMiss Skinny

Miss Skinny välkomnade ett smalare mode bara för dem som kom i size zero-kläder. Upprörda röster höjdes, men det var också många som misstänkte att det var en pr-bluff. Nu bekräftas den teorin. Shout ligger bakom upplägget.

”I 30 år har vi på Frisk & Fri arbetat mot ätstörningar, för ett  samhälle där alla är fria att vara sig själva. Men det går för långsamt.  Vi lanserade Miss Skinny för att uppmärksamma åt vilket håll  utvecklingen går. Vi måste börja prata om det här. I samband med detta  presenterar vi en märkning för modeindustrin. För sannare skönhet.  Ätstörningsproblematiken är komplex; allt handlar inte om skeva ideal.  Men de bilder vi utsätts för varje dag driver utvecklingen åt fel håll.  Modeindustrin måste ta sitt ansvar, och vi måste ta vårt. Det här är ett  sätt att starta en debatt, men också en dialog”, skiver Frisk & Fri i ett pressmeddelande.  

Frisk & Fri har också lagt upp en reklamfilm som du kan se ovan.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.