Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

"Självklart följer vi utvecklingen"

Publicerad: 7 april 2008, 14:25

OS-facklan släcktes i dag flera gånger under den tumultartade färden genom Paris. Sponsorerna Samsung och Coca Cola följer utvecklingen – men menar att det är för tidigt att säga hur varumärkena påverkas.


Den franska polisen tvingades i dag släcka OS-elden i tumultet under demonstrationerna på facklans väg genom Paris. Sponsorerna Coca Cola och Samsung tar dock oroligheterna med ro.
Peter Bodor är informationschef på Coca Cola i Sverige.

Coca Cola betalar ju  för att synas i positiva sammanhang, då måste väl det här vara en missräkning?
– När väl evenemanget går av stapeln så tror jag att svenska folket sätter på sig sina vikingahjälmar för att heja fram idrottsmännen.

Erik Johannesson är nordisk pr-chef för Samsung som är både toppsponsor och möjliggörare av OS-facklans väg till Peking.
– Under så dramatiska omständigheter som i dag är det naturligtvis lätt att glömma bort de ursprungliga olympiska värdena.

Om det här blir långvarigt, riskerar det då inte att skada Samsungs varumärke?
– Vi kan ju konstatera nu att det här inte var en engångshändelse, och självklart följer vi utvecklingen. Men hur det här påverkar varumärket får framtida utvärderingar visa.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.