Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Sjung en julsång – få en Coca-Cola

Publicerad: 13 december 2012, 17:33

Coca-Cola hamnade i veckan på sjätte plats bland de varumärken som delats mest i sociala videor. Nu gör läskjätten ett försök att följa upp succén med filmen om en belönande läskautomat på KTH i Stockholm. Idén om att en läsk för varje sjungen julsång är ett samarbete mellan läskjätten och pr-byrån JMW.


Ämnen i artikeln:

JMWCoca-Cola

Tidigare i veckan rapporterade Resumé om att Coca-Cola är årets uppstickare när det kommer till varumärkens spridning i sociala videor.

Läskjätten, som var en av huvudsponsorerna till sommarspelen i London ökade med hela 485,4 procent i delningar och återfanns på plats sex på Unrulys lista över.

Nu gör Coca-Cola, som till julen kanske är mest kända för sina pampiga reklamfilmer en ansats till en viral succé i Sverige. Tillsammans med pr-byrån JMW kommunikation lanserar man en varumaskin där du betalar med julsång.

Maskinen placerades ut på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Studenterna, som var fullt upptagna mer terminens sista tentor, belönades med en Coca-Cola om de sjöng en julsång för maskinen.

Aktiviteten filmades och ligger ute på Youtube och sprider julstämning i vintermörkret. Istället för en logotyp på framsidan av maskinen står det ”Sjung för mig” som uppmaning till studenterna att välja en julsång som betalningsmedel.

Det är första gången Coca-Cola använder sig av en ”happiness machine” i Sverige och maskinen är unik i sitt slag. Bakom idé och genomförande står PR-byrån JMW kommunikation.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

JMWCoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.