Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 22 April 2010, 11:52
Kommunikationsbyrån Narva, som till vardags mest jobbar med svenska börsföretags kommunikation, har nu fått en annorlunda kund: Johanna Larsson – Sveriges näst bästa damtennisspelare.
Ämnen i artikeln:
NarvaJohanna Larsson. Foto: Håkan Flank
– Det är klart att vi har en stämpel som ir-byrå, men mycket av vårt arbete är också vanlig pr. Det finns också en hel del likheter mellan börschefer och idrottsstjärnor, säger vd Daniel Bergsten.
Johanna Larsson är idag rankad som 111:a i världen och tvåa i Sverige. Målet är att etablera sig i världseliten.
– Hon får sköta jobbet på tennisbanan. Men när framgångarna kommer och mediernas intresse ökar ska hon vara redo. Vi ska se till att hon blir en av de bästa svenska idrottarna på att hantera media.
Johanna Larsson kommer snart att hamna i ramljuset. På söndag och måndag avgörs matchen mellan Sverige och Kina i Fed Cup. Senare i år väntar spel i franska öppna mästerskapen och Swedish Open i Båstad. Nyligen tecknade hon även ett sponsoravtal med klädmärket Casall.
I Narvas uppdrag ingår också att göra Johanna Larssons sajt.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Narva