Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 2 Augusti 2013, 12:34
I en kampanj för att visa på fördelarna med nya Skoda Fabia, skapade BBDO Russia Group en kampanj där bilen blev ett vandrarhem i Izmaiolovo-parken i Moskva.
Ämnen i artikeln:
BBDOUppdraget byrån Proximity Russia (BBDO Russia Group) hade var att lyfta fram de ovanligt stora innermåtten på den lilla Skoda Fabia och att göra den populär bland ungdomar.
Genom att göra om bilen till ett vandrarhem och göra det möjligt att boka sovplats i bilen via ett antal hotellsajter lyckades byrån skapa en enorm uppmärksamhet kring bilen.
Den som under juni och juli sökte rum i Moskva fick upp vandrarhemsbilen i det vanliga flödet och kund bok den online. I bilen fanns lakan och handukar, gratis wifi och dessutom nycklarna så man kunde provköra bilen.
Den enda betalning som accepterades var facebooklikes, tweets och instagrambilder.
Filmen här nedan berättar mer om kampanjen.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
BBDO