Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 13 Maj 2015, 10:55
Slår ett slag för kärlek genom teknik.
En av funktionerna i Apple Watch är möjligheten att skicka sina hjärtslag till en vän. Nu vill Björn Borg hjälpa vilsna klockköpare på traven med en matchningssajt.
I april lanserades Apple Watch som sålde slut på mindre än sex timmar. Än så länge har mycket få av antalet beställda klockor levererats. Det gör att de som hunnit haffa en klocka troligtvis är ganska ensamma i sin bekantskapskrets om att ha en.
Som ett led i Björn Borgs kampanjstrategi om att ta en aktiv ställning om mer kärlek i världen väljer de därför att hjälpa de ensamma klockägarna.
På sajten "Touch me Touch me" kan Apple Watch-dyrkare byta mejladresser med varandra och därigenom skicka hjärtslag, klockägare emellan.
Arbetsgrupp:
William Löthman och Mattias Alfborger, interaktiva ad:n
Sedir Ajeenah ,copy
Lotta Mårlind och Malin Johansson, ad:n
Anna Frick, projektledare
Ida Tenggren, produktionsledare
Jonas Lindberg Nyvang, global marknadschef på Björn Borg