Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 4 mars 2014, 09:15
Ray Wise spelar pr-mannen Buck Marshall i Chipotles serie
Den amerikanska snabbmatskedjan Chipotle har producerat en egen komediserie som visas på streamingsajten Hulu. Och det finns inte en enda produktplacering i den.
Ämnen i artikeln:
ChipotleMed serien "Farmed and Dangerous" tar snabbmatskedjan Chipotle ett nytt grepp på marknadsföring. I den välproducerade högbudgetproduktionen från produktionsbolaget Piro finns inte en enda produktplacering. Detta trots att Chipotle betalat hela produktionen.
I stället har Chipotle valt att lägga in helt vanliga reklampauser i serien, som visas på streamingsajten Hulu.
Att betala för en produktion utan att ha en enda referens till det egna varumärket, kan tyckas vara kontraproduktivt, men för Chipotle är det ett smart sätt att marknadföra sig.
Serien är en satir över modern matproduktion och Chipotle har som idé att satsa på mat baserad på hållbart odlade, lokalt producerade råvaror.
Serien handlar om pr-mannen Buck Marshall, spelad av Ray Wise, och hans kamp för att rädda ansiktet på en köttproducent som matar sina kor med petroleumprodukter. Som en bieffekt av fodret tenderar korna att explodera, vilket gör köttet svårsålt.
Hittills finns fyra 20-minutersavsnitt utlagda på Hulu.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Chipotle