Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

SodaStream petar Coca-Cola i Cannes

Publicerad: 16 Maj 2013, 10:39

Coca- Cola har sponsrat baren i amerikanska paviljongen i 20 år, men nu är det över. Filmfestivalen i Cannes byter ut Coca-Colas burkar och PET-flaskor mot SodaStream.


Ämnen i artikeln:

SodastreamCoca-Cola

– Vi är förstås otroligt stolta över samarbetet med den amerikanska paviljongen i Cannes.  En miljard burkar och flaskor kastas i soporna och naturen varje dag. Nu visar vi filmindustrin att det finns ett bättre alternativ, säger Daniel Dembovsky, nordisk marknadschef på SodaStream.

Det är inte första gången i år som SodaStream utmanar Coca-Cola. Vid den årliga Super Bowl-finalen i februari köpte SodaStream en av de åtråvärda reklamplatserna med budskapet att skippa läsk på burk och flaska.

– Beslutet att köra reklamfilmen The SodaStream Effect under Super Bowl provocerade de stora läskjättarna eftersom det traditionellt sett är deras hemmaplan. När vi nu tar steget in på Cannes kliver vi in på ännu en arena som varit deras under många år, fortsätter Daniel Dembovsky.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

SodastreamCoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.