Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Spelet bakom pr-uppdraget

Publicerad: 28 mars 2011, 09:50

Speltillverkaren Alga har anlitat Vår pr-byrå och reklambyrån, Top Dollar.


Ett av Algas spel – Othello.

Vår pr-byrå ska lyfta Algas enskilda speltitlar såväl som fenomenet sällskapsspel och varumärket Alga.

”Mer konkret handlar det om att lansera spel och undersökningar om svenskarnas vanor när det gäller sällskapsspel. Vi kommer också att jobba varumärkesstärkande. Vår pr-byrå sitter i Stockholm och har inriktning på upplevelseindustrin (mycket underhållning, mat & dryck, resor)”, meddelar Vår pr-byrå,.

Projektledare för uppdraget är Elin Undén West.

Alga har även inlett samarbete med en ny reklambyrå, Top Dollar, i Malmö.

Alga har en ny konsumentundersökning som visar att 36 procent i åldern 30-39 år spelar sällskapsspel flera gånger i månaden eller oftare.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.