PR
Spelet bakom pr-uppdraget
Publicerad: 28 mars 2011, 09:50
Speltillverkaren Alga har anlitat Vår pr-byrå och reklambyrån, Top Dollar.
MH
Magnus Helander
Ett av Algas spel – Othello.
Vår pr-byrå ska lyfta Algas enskilda speltitlar såväl som fenomenet sällskapsspel och varumärket Alga.
”Mer konkret handlar det om att lansera spel och undersökningar om svenskarnas vanor när det gäller sällskapsspel. Vi kommer också att jobba varumärkesstärkande. Vår pr-byrå sitter i Stockholm och har inriktning på upplevelseindustrin (mycket underhållning, mat & dryck, resor)”, meddelar Vår pr-byrå,.
Projektledare för uppdraget är Elin Undén West.
Alga har även inlett samarbete med en ny reklambyrå, Top Dollar, i Malmö.
Alga har en ny konsumentundersökning som visar att 36 procent i åldern 30-39 år spelar sällskapsspel flera gånger i månaden eller oftare.