Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag18.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

SpoilConcept vinner Oprahs favoritprodukt

Publicerad: 20 September 2013, 09:05

Clairsonic från LÓréal

Foto: Pressbild.

Hudrengöringsprodukten Clarisonic har över fem miljoner sålda exemplar i världen och tv-stjärnan Oprah Winfrey har den som en av sina favoriter. Produkten ska nu introduceras i Sverige och övriga Norden. SpoilConcept har fått uppdraget.


Ämnen i artikeln:

SpoilConceptOprah Winfrey

– För oss var det viktigt att hitta en byrå som kändes personlig och  inbjudande, någon somär van att jobba med premium-varumärken och med ett  starkt kontaktnät, säger Sandra Essesjö, PR Manager för  Clarisonic/L’Oréal i en kommentar.

Hon uppger också att man letade  efter en byrå som har lika stark kompetens inom PR som event.

Valet föll  på SpoilConcept, vilka alldeles nyligen exempelvis fick uppdraget att  förnya DesignTorget.

Clarisonic använder en teknik som bygger på  svängningar i stället för rotation.

Borsthuvudet roterar med 300  mikrosvängningar per sekund, viket gör att borsten endast arbetar på  ytan och inte påverkar hudens elasticitet.

Något som leder till en mer  effektiv rengöring av huden.

SpoilConcept hävdar att hundratals kändisar, tusentals dermatologer och miljontals användare världen över använder produkten. Oprah Winfrey utsåg den bland annat till en av sina favoritprodukter år 2007.

Clarisonic börjar säljas på Kicks från och med mitten av september.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

SpoilConceptOprah Winfrey

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.