PR
SpoilConcept vinner Oprahs favoritprodukt
Publicerad: 20 september 2013, 09:05
Clairsonic från LÓréal Foto: Pressbild.
Hudrengöringsprodukten Clarisonic har över fem miljoner sålda exemplar i världen och tv-stjärnan Oprah Winfrey har den som en av sina favoriter. Produkten ska nu introduceras i Sverige och övriga Norden. SpoilConcept har fått uppdraget.
KB
Karl-Johan Byttner
– För oss var det viktigt att hitta en byrå som kändes personlig och inbjudande, någon somär van att jobba med premium-varumärken och med ett starkt kontaktnät, säger Sandra Essesjö, PR Manager för Clarisonic/L’Oréal i en kommentar.
Hon uppger också att man letade efter en byrå som har lika stark kompetens inom PR som event.
Valet föll på SpoilConcept, vilka alldeles nyligen exempelvis fick uppdraget att förnya DesignTorget.
Clarisonic använder en teknik som bygger på svängningar i stället för rotation.
Borsthuvudet roterar med 300 mikrosvängningar per sekund, viket gör att borsten endast arbetar på ytan och inte påverkar hudens elasticitet.
Något som leder till en mer effektiv rengöring av huden.
SpoilConcept hävdar att hundratals kändisar, tusentals dermatologer och miljontals användare världen över använder produkten. Oprah Winfrey utsåg den bland annat till en av sina favoritprodukter år 2007.
Clarisonic börjar säljas på Kicks från och med mitten av september.