Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Spoon förklarar content marketing med animerad film

Publicerad: 22 Januari 2014, 07:49

Alla pratar content marketing men det är inte helt lätt förstå vad det verkligen är. Spoon tar nu till en animerad film för att förklara begreppet.


Ämnen i artikeln:

Content MarketingSpoon

Content marketing är på tapeten och många hävdar att det är den nya framgångsfaktorn för varumärkesbyggande och reklam. Samtidigt är det många som inte vet vad content marketing är.

Nu släpper Spoon, som är en av de aktörer som hårdast pushar begreppet, en animerad kortfilm som reder ut begreppen.

– Content marketing är ett ord på allas läppar just nu, men det finns samtidigt en stor osäkerhet kring hur begreppet bör definieras. Den här filmen visar på vår definition, att content marketing är marknadsföring som syftar till att nå och behålla kunder med hjälp av relevant, värdefullt och trovärdigt innehåll som publiceras i egna kanaler, säger Björn Owen Johansson, marknadsansvarig på Spoon.

Filmen premiärvisades i november under Spoon ContentTalks på Bio Roy i Göteborg.

Arbetsgrupp på Spoon
Lina Skafvenstedt (projektledare och manus)
Johan Windle (animatör)
Justus Hultgren (illustratör)

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Content MarketingSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.