onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Spoon förklarar content marketing med animerad film

Publicerad: 22 januari 2014, 07:49

Alla pratar content marketing men det är inte helt lätt förstå vad det verkligen är. Spoon tar nu till en animerad film för att förklara begreppet.

Ämnen i artikeln:

Content MarketingSpoon

KB

Krister Berntsson


Content marketing är på tapeten och många hävdar att det är den nya framgångsfaktorn för varumärkesbyggande och reklam. Samtidigt är det många som inte vet vad content marketing är.

Nu släpper Spoon, som är en av de aktörer som hårdast pushar begreppet, en animerad kortfilm som reder ut begreppen.

– Content marketing är ett ord på allas läppar just nu, men det finns samtidigt en stor osäkerhet kring hur begreppet bör definieras. Den här filmen visar på vår definition, att content marketing är marknadsföring som syftar till att nå och behålla kunder med hjälp av relevant, värdefullt och trovärdigt innehåll som publiceras i egna kanaler, säger Björn Owen Johansson, marknadsansvarig på Spoon.

Filmen premiärvisades i november under Spoon ContentTalks på Bio Roy i Göteborg.

Arbetsgrupp på Spoon
Lina Skafvenstedt (projektledare och manus)
Johan Windle (animatör)
Justus Hultgren (illustratör)

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev