Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Sportsvenska för invandrare prisas på Sabre-awards

Publicerad: 24 Maj 2017, 14:04

Foto: Kampanjbild

Jung och Svenska spel vinner pris för boken Sportsvenska för invandrare i kategorin Multicultural marketing vid 2017 års Sabre Awards.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelJungSabre Awards

Vid gårdagens pr-tävling Sabre Awards kammade Jung och Svenska spel hem pris i kategoring Multicultural marketing. Projektet lanserades i november och hittills har över 5 000 idrottsföreningar, bibliotek, asylboenden, lärare, volontärer, organisationer beställt över 20 000 exemplar av boken.

Boken riktar sig till nyanlända och asylsökande med syftet att lära sig svenska med hjälp av ord från sportens värld. Utöver Svenska Spel står även idrottsförbunden för fotboll, ishockey, handboll, innebandy, bandy samt Lernia och ABF Stockholm. Materialet togs fram med hjälp av SFI-lärare från Lernia och har använts inom både ABF:s och Lernias verksamheter runtom i landet.

I kategorin Multicultural marketing var även Volontaire och Svenska Handbollsförbundet nominerade för kampanjen "Handboll på arabiska", men Jung och Svenska Spel gick alltså segrande ur kampen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.