Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 2 april 2013, 08:29
Arbetsteamet på Spotlight består av Isadora Cugler, Johan Wetterqvist och Johanna Nytomt. Här tillsammans med Generalsekreterare Peter Wigert efter ett svettigt träningspass.
Sveriges största ideella förenings riksorganisation, Friskis&Svettis Riks, har valt Spotlight som pr-byrå efter en upphandling. I uppdraget ska man hjälpa Friskis&Svettis att synliggöra vad varumärket står för och göra föreningen känd för vad den är idag.
Friskis&Svettis drog igång 1978 som en plats där alla – tränade som otränade, unga som gamla – kunde träna tillsammans. Ambitionen att alla är välkomna att träna på Friskis&Svettis har föreningen behållt och velat utveckla sedan dess.
– Det finns en förlegad bild hos dem som inte besökt Friskis&Svettis på länge. Idag erbjuder man massa olika träningsformer i moderna lokaler men det är det många som inte vet om, säger Isadora Cugler på Spotlight PR.
Ett centralt fokusområde under 2013 är Friskis&Svettis projekt "Alla Barnen" som syftar till att inspirera till att barn rör sig mer.
– Ju tidigare barn får möjlighet att uppleva rörelseglädje, desto större är chanserna att etablera en aktiv livsstil som vuxen. Eftersom barnen tillbringar mycket av sin tid i förskolan och skola vill vi få föräldrar, kommuner och skolledningar att prioritera den här frågan. Här kommer Spotlights insats att spela en viktig roll, säger Peter Wigert, Generalsekreterare för Friskis&Svettis.
Utöver Friskis&Svettis har Spotlight nyligen fått Comviq, finansbolaget ETF Securities och bokförlaget Majema som nya uppdragsgivare. Byrån kom på tredje plats i kategorin stora PR-byråer i Regis tävling "Årets byrå 2013".