Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Spotlight blir Pirellis nya pr-byrå

Publicerad: 1 april 2016, 13:39

Spotlights vd Lisa Wahlström och Pirellis pr-ansvariga Jeanette Blomqvist.

Nu ska Spotlight hjälpa Pirelli på däckmarknaden i Sverige.


Däcktillverkaren Pirelli har inlett ett samarbete med Spotlight på den svenska marknaden. Med sin satsning på vinterdäck vill de växa på den nordiska marknaden och tar därför pr-byrån till hjälp.

– Nu står vi bättre positionerade än någonsin att ta en större del av vinterdäcksmarknaden och detta ska Spotlight hjälpa till med. Vi är starka men kan bli starkare. I regionen finns några lokala aktörer som har ett traditionellt starkt fäste och vi är nu redo att utmana på riktigt inom vinterdäck, både utbudsmässigt och kommunikativt, säger Jeanette Blomqvist, pr-ansvarig Pirelli Tyre Nordic, i ett uttalande.

Spotlights uppdrag gäller Pirellis verksamhet med däck för personbilar.

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.