Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Spotlight och Klirr i insamling till flyktingkrisen

Publicerad: 9 September 2015, 11:41

Spotlight och Klirr startar insamlingskampanj.

Foto: 255kronor.se

Pr-byråerna Spotlight och Klirr går samman i insamlingskampanjen #255kronor för UNHCR. Tele2 är först ut att bidra med 1,5 miljoner.


Ämnen i artikeln:

KlirrSpotlight

Spotlight och Klirr genomförde i oktober 2014 en liknande kampanj, då en insamling mot den dödliga sjukdomen ebola. Kampanjen #utmanaebola hade efter en vecka dragit in över tre miljoner kronor till Läkare Utan Gränser för deras arbete i Västafrika.

Nu vänder sig byråerna, tillsammans med Veckans Affärer, Johanniterhjälpen och Adamello, till det svenska näringslivet för att samla in pengar till flyktingkrisen. 255 kronor räcker till ett nödpaket med handduk, kläder, filt, skor, vatten och mat.

Sajten 255kronor.se gick precis live och ett mejl har skickats ut till 100 000 beslutsfattare på svenska företag med information om initiativet.

– Det som gjorde ebola-kampanjen så framgångsrik var att vi hittade ett effektivt sätt att sänka tröskeln för företag att gå från tanke till handling. Vi är övertygade om att näringslivet kommer att känna sitt ansvar även denna gång, säger Isadora Cugler, projektledare på Spotlight, i en kommentar.

Tele2 har skänkt 255 kronor per anställd, vilket blir en summa om 1 451 970 kronor. Spotlight och Klirr har skänkt 50 000 kronor vardera.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

KlirrSpotlight

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.