Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

SSU hånar nya M-kampanjen: "#slutskitsnackat"

Publicerad: 23 januari 2018, 08:04

Foto: Twitter

Valåret är igång – och det utspelar sig på Twitter. Se SSU:s svar på Stockholmsmoderaternas nya trygghetskampanj.


Ämnen i artikeln:

SSUModeraterna

Det är "#slutsnackat" i regeringen, konstaterar Stockholmsmoderaterna i årets första valkampanj. Kampanjen har upplyst såväl tunnelbaneresenärer som människor i sociala medier om att partiet har förmågan att öka invånarnas trygghet, till skillnaden från dagens ledande politiker.

Slagorden lyder: "Tack the police", "Aina ska med", "Kniv i skolan – bara på träslöjden" och "I Stockholm ska det bara finnas go zones!".

Det är dessa formuleringar som har fått bland annat SSU i Stockholms län att skratta gott – och göra parodier, rapporterar Omni. "#slutskitsnackat Stockholms-moderaterna!" skriver man på Twitter; "I Moderaternas skola smörar vi mackorna med gaffel". LO hakar på, delar SSU-posten och lägger till att "Vi minns knäckebröd och vatten till förskolebarnen. Och vinsten gick till ägarna".

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

SSUModeraterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.