Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 6 November 2013, 12:26
Daniel Johansson, Stadium, och Magnus Edgren, Djurgården Fotboll.
Foto: Pressbild.
Stadium förlänger samarbetet med Djurgården Fotboll fram till 2018. Sportkedjan vill hjälpa till att bidra med samhällsfrämjande aktioner.
Sedan 2008 driver DIF projektet "Djurgårdsandan" som syftar till att klubben ska initiera och bidra till olika samhällsfrämjande aktiviteter. Stadium, som sedan länge har varit storsponsor för klubben, förlänger nu sitt partnerskap och fördjupar engagemanget.
– Att bidra till föreningslivet är en viktig del av vår verksamhet. Vårt samarbete med Djurgården Fotboll sträcker sig långt tillbaka, men det känns extra kul att vi nu även kan bidra till klubbens samhällsfrämjande aktiviteter som bland annat den uppskattade Drive-In-Fotbollen, säger Daniel Johansson, sponsringsansvarig på Stadium i ett pressmeddelande.
Drive-In-fotbollen är förmodligen det mest kända av projekten som ryms inom Djurgårdsandan. Det handlar om kvällsfotboll som arrangeras under helgkvällar för ungdomar i Stockholm.
– Vi har arbetat tillsammans med Stadium under lång tid och är glada för att vi kan fortsätta den resan tillsammans. Djurgården Fotboll satsar mycket på samhällsfrämjande aktiviteter i och med Djurgårdsandan, aktiviteter som Stadium i och med det förlängda avtalet kommer att vara en del av, kommenterar Johan Ahlborg, vd på Djurgården Fotboll.
Fredrik Thambert