Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Stadium förlänger med Djurgården

Publicerad: 20 februari 2008, 11:07

Sportkedjan Stadium förlänger sponsorsamarbetet med Djurgården fotboll.
Det nya avtalet gäller till och med säsongen 2010 och är värt runt sex miljoner kronor.


Stadium har mätt sin sponsring av Djurgården och kommit fram till att Stadium-loggan på Dif-dräkten visades i drygt tre timmar på svensk tv i fjol.

Nu förlängs samarbetet till och med säsongen 2010. Stadium pumpar in sex miljoner kronor och aktiviteterna ska bli fler.

– Vi planerar att växla upp vårt långsiktiga samarbete ytterligare med fler gemensamma aktiviteter både i samband med matcherna då Stadium ”flyttar in” på Stadion och i butikerna då Djurgårdsspelarna kommer på besök och träffar kunderna, säger Jenny Furtenbach, vd för Djurgården Fotboll Försäljning, i en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.