Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 14 mars 2013, 13:56
Joakim Hökergård, senior kommunikationsstrateg på Stark
Foto: Pressbild
Stark Corporate Communication blir Göteborgs Stads strategiska kommunikationsbyrå. Det står klart efter en större upphandling.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs stadI slutet av förra veckan samlades team från Stark och Göteborgs Stad för första gången. Nu ska man påbörja det gemensamma strategiska arbetet med stadens kommunikativa utmaningar.
Samarbetet mellan Göteborgs Stad och Stark blir en viktig del i en övergripande kommunikationssatsning. Uppdraget för Göteborgs Stad gäller såväl extern som intern kommunikation bland Göteborgs Stads cirka 50 000 anställda.
– I upphandlingen valde vi att presentera STARK:s gedigna erfarenhet av att framgångsrikt kommunicera internt och externt i stora komplexa organisationer som t. ex. i arbetet med SKF. Vi är stolta över att få jobba tillsammans med en så spännande och viktig uppdragsgivare som Göteborgs Stad, och att få det här förtroendet i tuff konkurrens med några av Göteborgs bästa kommunikationsbyråer säger Torbjörn Harnesk, kundansvarig på Stark.
Stark är en kommunikationsbyrå med huvudkontor i Göteborg som främst inriktar sig på strategisk företagskommunikation. Bland kunderna ingår företag som SKF, Ericsson, AB Volvo och Ikea. Byrån grundades 1991 och omsatte drygt 53 miljoner kronor under 2012.
– Försprånget vi på STARK har gentemot de traditionella kommunikationsbyråerna är att vi förutom de traditionella kanalerna även behärskar de upplevelsebaserade medierna film och event – samt förstås digitala media, avslutar Joakim Hökegård, senior kommunikationsstrateg på Stark.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs stad