Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Starka reaktioner mot Audis kampanjstopp: Saknar integritet

Publicerad: 15 November 2016, 09:53

Audi har valt att stoppa kampanjen med Kakan Hermansson

Foto: Bilden är ett montage

Audi trendar på Twitter, av fel anledning. Först kritiserades biljätten för samarbetet med Karin ”Kakan” Hermansson. Nu sågas deras beslut att stoppa kampanjen.


Ämnen i artikeln:

TwitterKakan HermanssonAudi

Resumé har tidigare berättat om hur Audi valt att pausa och sedan stoppa sin kampanj för nya modellen Q2. Kampanjen som var framtagen av byrån Åkestam Holst inkluderar flera kändisar som själva fått fomge sin version av bilen. Men det är valet av medieprofilen Karin "Kakan" Hermansson som väckt kritik. Bland annat på grund av hennes tidigare utspel mot polisen.  

LÄS MER: "Audi stoppar kampanj med Kakan"


Flera har kritiserat det tyska bilmärkets beslut på Twitter. Genomgående vänder sig folk mot att bilmärket är fega.

— Lisa Bjurwald (@lisabjurwald) 15 november 2016Kan man ha mindre integritet än @Audi ?Tyskar behöver inte längre automatiskt köpa högerextrem propaganda you know: https://t.co/G3Qqb9qWdh
— martinsoneby (@martinsoneby) 15 november 2016töntiga fega audi viker ner sig för att trettio äggkonton bölar och gör sig till
— Peter_Svensson (@peter78sv) 15 november 2016Det här att Audi avbryter en kampanj för att några Sverigedemokrater rasar över Kakan? Är inte det lite som att ställa in demokratin pga SD
— Calle Schulman (@calleschulman) 15 november 2016Audi: man hugger inte sina egna i ryggen. Aldrig någonsin. Kakan har INTE förtjänat detta från er.
— Fredrik Wass (@fredrikwass) 15 november 2016Jag är trött på att mina vänner hatas och hotas till tystnad. Vi måste göra något. https://t.co/FEfi9M1O5X
— Katerina Janouch (@katjanouch) 14 november 2016Ah, så @Audi_Online har gjort en Grand Hotel? Good luck... Skulle va intressant höra snacket på byrån nu.
— Caspian Rehbinder (@crehbinder) 14 november 2016 Förslag till personlighet: Tyck det är töntigt att bojkotta Grand efter rassefest men ta avstånd från Audi för att de har Kakan i reklam.

Andra tycker att Audi och dess byrå agerat fel som överhuvudtaget anlitat Kakan Hermansson.

— Lars Beckman (@beckmansasikter) 14 november 2016Genom att köra @Audi_Online så ska jag nu klumpas ihop med vänstervridna personer från våra statliga medier som vill skjuta poliser? #audi
— André Frisk (@Andrefrisk) 15 november 2016 Att @Audi inleder ett samarbete med Kakan Hermansson borde vinna pris för årets sämsta målgruppsanpassning. pic.twitter.com/ekRdEzAwO7
— Daniel Alsén (@danielalsen) 14 november 2016Kakan och Audi. Någon pr-byrå borde tappa en tung kund nu. För de är väl inte så jävla dumma på Audi att de själva kommit på det här?

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

TwitterKakan HermanssonAudi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.