Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Startar nytt nätverk för inkludering

Publicerad: 30 Maj 2018, 08:05

Det nya nätverket All of us vill stötta och belysa mångfalden i kommunikationsbranschen.


Ämnen i artikeln:

Canan YasarNicole KavanderObeya PRMångfald

All of us har grundats av Canan Yasar, Nicole Kavander och Roshanak Fatahian. Trion själva är verksamma i branschen och vill skapa ett forum för likasinnane.
– Genom att samla yrkesverksamma med utomnordisk etnisk bakgrund vill vi visa att talang och kunskap finns. Men framför allt att nätverket blir en hub av expertis där vi finns för varandra, tipsar om jobb, diskuterar problem och lösningar. Det viktiga för oss är att man inte längre ska känna sig ensam i branschen, säger Nicole Kavander, till vardags account director & strategist på Creuna.


Ett annat syfte med nätverket är att främja etnisk mångfald, så väl i branschen som i själva kommunikationen.
– Reklam har alltid speglat kultur, men utan etnisk mångfald går kulturen förlorad. En del byråer tror att tolkning av kulturella insikter är tillräckligt progressivt, men det tappar syftet. Tolkning och perspektiv är två olika saker, vilket vi sett i många kampanjer som gått väldigt fel på senare tid, menar  Roshanak Fatahian  som är business director på Alchemy.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.